ForsideFlixbus

Flixbus

30-01-2018

FlixBus bygger på det nære samarbejde med små– og mellemstore danskejet vognmandsforretninger. Målet for FlixBus er at ændre hele oplevelsen af at køre med bus. Man ønsker med Flixbus’ egne ord at gøre det cool, hipt, komfortabelt og sjovt at køre med.

FlixBus har i høj grad prioriteret deres digitale bookingproces, som udover at fungere via deres hjemmeside også fungerer via en mobilapplikation. Applikationen sikrer, at kunden altid er orienteret og på nem vis modtager de vigtigste informationer om rejsen direkte på mobilen. Derudover tilbydes kunderne også eksklusive rabatter og information igennem applikationen. Efter busrejsen får alle passagerer mulighed for at komme med tilbagemelding til FlixBus, som sikrer, at FlixBus holder kontinuerlig fokus på kvaliteten på busrejserne

Som det første busselskab i Danmark kan passageren vælge at klimakompensere. Hvis passageren ønsker det, lægges det udregnede klimakompenserende beløb automatisk til billetprisen. Miljøtillægget (ca. 1-3% af billetprisen) investeres i et klimaprojekt certificeret efter internationale miljøstandarder, og dermed hentes rejsens CO2-forbrug ind igen.

FlixBus har ligeledes haft succes med deres brug af dynamiske priser. Dette betyder også, at FlixBus har gode muligheder for at planlægge kapaciteten i god tid. FlixBus fremviser turistbussens styrker for kundesegmenter, der ellers ikke nødvendigvis havde stiftet bekendtskab med disse. Dette gælder særligt de unge, som i høj grad vælger fjernbuskørslen frem for toget og dermed bliver præsenteret for de styrker, som turistbussen har og som kan få folk til at overveje busrejsen næste gang, at rejsen skal planlægges.